Meno:Matej
Priezvisko:Lukáčik
Názov:Porovnanie algoritmov prehľadávania herného stromu
Vedúci:prof. RNDr. Rastislav Kráľovič, PhD.
Rok:2025
Kľúčové slová:prehľadávanie herného stromu, alfa-beta orezávanie, Monte Carlo Tree Search, Gomoku, Breakthrough
Abstrakt:Táto bakalárska práca sa zameriava na porovnanie dvoch algoritmov prehľadávania herného stromu – alfa-beta orezávanie (ABP) a Monte Carlo Tree Search (MCTS) – v strategických hrách Gomoku a Breakthrough, ktoré sa líšia šírkou herného stromu. Cieľom bolo analyzovať ich výkonnosť pri rôznych časových limitoch na ťah a preskúmať vplyv charakteristík hier na efektivitu algoritmov. Implementovali sme základné verzie algoritmov s niekoľkými optimalizáciami a testovali ich vo vzájomných turnajoch. Výsledky ukázali, že ABP dominuje pri krátkych časových limitoch, kým MCTS prekonáva ABP pri dlhších limitoch, čo súvisí s jeho závislosťou na rozsiahlych simuláciách. Šírka vetvenia nemala jednoznačný vplyv na výkonnosť. Zistenia poskytujú praktické poznatky pre vývoj herných AI a navrhujú smery budúceho výskumu, vrátane hybridných prístupov a integrácie neurónových sietí.

Súbory bakalárskej práce:

Bakalarska praca.pdf
GameTreeSearch-main.zip

Súbory prezentácie na obhajobe:

obhajoby.pdf

Upraviť