PROGRAMOVACI JAZYK JAVA

Informacie o skuske

JAVACup

Vseobecne:
Skuska bude pozostavat len z ustnej casti. Ako "pripravu" ku samotnej skuske je potrebne priniest naprogramovane riesenia podla nasledujucich zadani pricom platia nasledovne pravidla:

  • je potrebne naimplementovat (minimalne) 3 zadania z troch roznych oblasti
  • student musi byt schopny bezprostredne a operativne realizovat zmeny a zasahy do jeho kodu pozadovane skusajucim
  • nie je potrebne implementaciu priviest do absolutnej dokonalosti, ale zakladne myslienky musia byt jasne identifikovatelne
  • student moze dospecifikovat/pozmenit zakladne zadanie podla svojich poziadaviek, avsak tak aby "zakladna idea" zostala zachovana
  • student moze implementovat aj vlastne zadanie, avsak take ktoreho zlozitost/narocnost je priblizne ekvivalentna niektoremu z tu uvedenych zadani


Ak Vam niektore zadanie nie je jasne, poslite majl na jaska@dcs.fmph.uniba.sk, odpoved bud dostanete separatne, alebo podla Vasich otazok sa pokusim napisat lepsi popis.

Zadania sa uz do skusky nebudu menit. Na vase intenzivne poziadavky mozu vzniknut nove.

Zvolene temy je potrebne vopred nahlasit, majlom na adresu jaska@dcs.fmph.uniba.sk. Ako subjekt napiste: "Skuska Java Temy".


Oblasti/Zadania:

1. Grafika
  • package/class/applet zobrazujuci priebeh 2d/3d funkcie
  • package/class/applet pre "korytnaciu grafiku"
  • package/class/applet pre zobrazenie grafov (vrcholy, hrany, ...)
  • package/class/applet pre zobrazenie rekurzivnych kriviek

  • 2. Grafika - UI
  • applikacia/applet - pexeso
  • applikacia/applet - piskvorky
  • applikacia/applet - arkanoid
  • applikacia/applet - jednoduchy textovy editor
  • applikacia/applet - jednoduchy graficky (rastrovy/vectorovy editor)

    (Poznamka: Je potrebne pouzit AWT, resp. Swing/JFC. V pripade "editorov" staci implementovat zakladne funkcie ako Open/Save/... + jednoduche operacie s datami)

  • 3. Vstup/Vystup
  • applikacia/class - konverzia kodovania diakritiky
  • applikacia/class - kovenrzia kodovania koncov riadkov
  • applikacia/class - html extractor - na vstupe html/na vystupe plain text
  • applikacia/class - Java pretty-printer - automacke naformatovanie zdrojoveho kodu

  • 4. Siet - Klient/Servet
  • jednoduchy "timed demon" - vrati cas ktory je prave v niektorom meste vo svete
  • jednoduchy "talk demon" - spoji dvoch uzivatelov a dovoli im komunikovat
  • jednoduchy "httpd demon" - implementuje len GET/POST, vrati len jednu z moznych/definovanych statickych stranok

    (Poznamka: Nesnazte sa prosim pouzit nejaky hotovy program stiahnuty zo siete)

  • 6. RMI
  • sietova verzia pexesa
  • sietova verzia piskvoriek
  • jednoduchy burzovy system - (ponuka/dopyt a ich "sparovanie")
  • jednoduchy "talk demon" pomocou RMI

  • 5. Reflexia
  • package/class pre "dynamicke posielanie sprav" - dynamicke volanie metod
  • package/class "class dumper" - vypis informacii o danej triede

  • 7. Java Beans
  • jednoducha hra - "strelba z kanona na druhy kanon"
  • jednoduchy textovy editor ako bean
  • interpreter jednoducheho jazyka Karol/Logo
  • help bean - jednoduchy interpreter podmnoziny HTML (P,B,I,U,BR, ...)

  • e-mail: jaska@dcs.fmph.uniba.sk
    (c) MaJa 2000