OBJEKTOVO-ORIENTOVANÁ ANALÝZA A MODELOVANIE

Zimný semester 2015/2016


Prednáčajúci a cvičiaci: Robert Lukoťka (na hlavnú stránku)
Prednáška: streda 16:30 F108
Cvičenia: pondelok každý druhý týždeň pondelok 16:30 M-VIII
Adresa: lukotka zavinac dcs.fmph.uniba.sk

INFO:

Skúška 1, nabudúce to asi trochu skrátim

Materiály:

Všeobecné:
- Informácie o predmete
- Head First OOAD (slajdy), presahuje do všetkých nižšie spomínaných oblastí.
Software engineering:
- Čosi zo softvérového inžinierstva
- Unified Process
modelovanie a UML:
- 4+1 view model
- UML Diagramy (uml-diagrams) (Extra: jadro UML)
- UML na YouTube (YouTube)
Analýza a dizajn:
- Design principles-s väčšinou sme sa stretli v rámci prezenacií HFOOAD.
- Design patterns prezentácie (dp, dp2) - sú vhodné na zistenie, ktorým patternom som sa venoval. - Wikipédia:Category:Software design patterns
- tu nájdete fakt veľa DP, a určite všetky ktorým som sa venoval. - Analysis data patterns (asp) časť z minuloročných prednášok R. Červenku o Data model patternoch.

Čo sa dialo na prednáškach:

30.9. Informácie o predmete; Motivačný príklad (HF 1); Čosi zo soft. inžinierstva
7.10. Prehľad UML diagramov, Use Case diagramy (YouTube 1.*, 2.* a 3.*, uml-diagrams); Požiadavky (HF 2 a 3)
14.10. Use case a Class diagramy (uml-diagrams); Analýza a dizajn - zakladne postupy (HF 4 a 5)
21.10. Architektúra systému (HF 6 a 7), Package diagramy (uml-diagrams)
28.10. Component, Composite structure a Activity diagramy (uml-diagrams), Princípy dizajnu (HF 8)
4.11. State, Sequence a Communication diagramy (uml-diagrams); Iterovanie, testovanie (HF 9) 11.11. Deployment diagramy (uml-diagrams); Čo sme sa naučili vs Unified process (HF10, Unified Process); Ostatné uml diagramy (uml-diagrams); rozšíriteľnosť UML (uml-diagrams);
18.11. Polsemestrálne prázdniny. 25.11. Design paterny (dp)
2.12. Príklady komplexnejších design patternov: Java RMI, Model 2, niekoľko concurency patternov, perzistencia (dp 2), analysis patterny (ap). 9.12. Opakovanie, čo čakať na skúške

Cvičenia:
18.10. Modelujeme intrenát: use case diagram, user stories, use case pre návštevu, class diagram inkrementu implementujúceho návštevu
27.10. Navrhujeme kávomat: use case diagram, CRC karty na identifikáciu objektov
9.11. Robíme hru KidneyStone: zadanie, features (potrebujú este čo-to prace), use case diagram bol trápny. Cieľom prvej iterácie bolo implementovať feature 8, 11, 12 a prísť na to, ako urobiť feature 5 a 7. Priebežný stav: class diagram(umlet).
23.11. Namodelovali sme si pexeso vo všetkých 5 viewoch; rozširili sme UML vytvorením profilu daného profile diagramom, kde sme pridali nových aktorov vodič, cestujúci, mamička s kočíkom a vozíčkar, definovali sme vztahy medzi nimi a definovali im costumizované symboly. KidneyStone: zlepšená formulacia featurov, vybrané feature sme si rozpísali (nie celkom dostačujúco) na requirementy (dokument), zopár nových requirementov sme implementovali + sme odhalili, že objekt Game má priveľa úloh a rozbili sme ho (dokument).
30.11. Dekorovali sme gangsterov zbraňami, a iné. Prebehli sme zostávajúce requirementy a features v KidneyStone, a z nadhľadu, často v reči design patternov sme navrhovali design.
14.12. Ukážka Papyrus-RT.