OBJEKTOVO-ORIENTOVANÁ ANALÝZA A MODELOVANIE
Domáce úlohy - Zimný semester 2017/2018

Domáca úloha 1

Vytvorte logický doménový model hocičoho. Očakávaný rozsah: 20 entít.

Možný projekt: Popíšte entity v reštaurácii, ktorá okrem obvyklých činností monitoruje svoje fungovanie zbieraním dát (vzhľadom na rozsah DÚ bude stačiť aj veľmi obmedzený zber dát).

Domáca úloha 2

Nadizajnujte a popíšte OO dizajn komponent alebo malej aplikácie. Očakávaný rozsah: 10 tried. Je žiadúce ak design obsahuje niečo netriviálne.

Možný projekt (jednoduchší): Piškvorky, ktoré môže hrať viacero hráčov. Za niektorých hráčov hrá program sám. Hra má funkciu "undo", ktorá umožní vrátiť posledný vykonaný ťah. Sústreďte sa iba na objekty, ktoré obsahujú stav a logiku hry.
Možný projekt (náročnejší): Kartová hra typu Hearthstone, Magic the Gathering. Sústreďte sa iba na objekty, ktoré obsahujú stav a logiku hry.

Domáca úloha 3

Pripravte executable specification pre časť aplikácie. Očakávaný rozsah: 5 tried. Triedy by mali medzi sebou kooperovať natoľko, aby pri vytvárané executable specifications bolo nutné použiť test doubles.

Domáca úloha 4

Vytvorte malú aplikácie, ktorej dizajn je OO, avšak dáta sú perzistentne uchovávané v relačnej databáze. Očakávaný rozsah: 5 tried. Tiež by bolo fajn keby triedy bolii vo vzájomných netriviálnych vzťahoch.