| Meno: | Lucia | 
|---|
| Priezvisko: | Piváčková | 
|---|
| Názov: | Trénovanie agenta pre prieskum v real-time strategických hrách pomocou učenia posilňovaním | 
|---|
| Vedúci: | Mgr. Viliam Dillinger | 
|---|
| Rok: | 2014 | 
|---|
| Kľúčové slová: | CACLA, učenie posilňovaním, neurónové siete, StarCraft, prieskum, mikromanažment | 
|---|
| Abstrakt: | Cieľom práce bolo navrhnúť, implementovať a natrénovať agenta pre prieskum v real-time stategickej hre StarCraft: Brood War pomocou učenia posilňovaním. Pri implementácii sme využili algoritmus CACLA (Continuous Actor-Critic Learning Automaton), dopredné neurónové siete a C++ framework BWAPI, ktorý umožňuje vytvárať vlastnú umelú inteligenciu do hry StarCraft: Brood War. Trénovanie agenta malo dve fázy - učenie najkratšej cesty na dané miesto a vyhýbanie sa nebezpečenstvu. V prvej fáze sa agent naučil prísť na dané miesto, ale v druhej už nebol veľmi úspešný. | 
|---|